Hírek
2013. Január 26. 14:41, szombat |
Belföld
Forrás: mno.hu
Kellemes üvöltés – Aston Martin Rapide S
Az Aston Martin teljesen nem feledkezik bele 100. évfordulójának ünneplésébe. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a márciusi Genfi Autószalonon egy újabb modellfrissítésről rántják le a leplet: a Rapide S még több izgalomról gondoskodik négy fő számára.
A meglehetősen szűk belső térrel, ám annál kecsesebb vonalakkal rendelkező Aston Martin Rapide a nagyobb luxus és a tekintélyesebb erő jegyében újul meg. Az S utónevet kapó verzió ugyanis ráncfelvarrásnak tekinthető – a márciusi Genfi Autószalonon debütáló újdonság világszerte a több mint három éve piacon lévő modellt váltja.
Leginkább csak rendszámtábla nélkül szembeötlő az orr megújulása |
A megkülönböztetés nem lesz nehéz, ugyanis a Rapide S tekintélyesebb orrkiképzése fokozott sportosságot sugall, miközben a far élei is nagyobb hangsúlyt kaptak. Miközben a két modellt egymás mellé állítva egyértelmű különbségeket fedezhetünk el, a típus hű maradt ahhoz a formanyelvhez, amelyet közel két évtizede a DB7 honosított meg a márkánál, olyan grandiózus ősök vonalát továbbgondolva, mint a James Bond filmekben továbbra is sztárként tündöklő DB5.
A legtöbb újdonságot mégis a lemezek alatt, pontosabban a motortérben találjuk, ahová a versenypályáról érkező fejlesztéseket tartalmazó AM11-es kódjelű V12-es erőforrás költözött. A szívó, hatliteres motor 81 lóerővel lett erősebb, ennek köszönhetően 6750 fordulat/percnél 558 lóerős maximális teljesítménnyel gazdálkodhatunk. Ehhez jön a hússzal 620 Newtonméterre hízott csúcsnyomaték, amely bár meglehetősen magasan, 5000-es fordulaton jelentkezik, ám az előző verzióhoz képest így is átlagosan 40 Newtonméterrel több áll rendelkezésre az alapjárati fordulatszámtól egészen 4000-ig.
Nagyobb teljesítmény, fokozott hatékonyság |
Az izgalmasabb motor pedig egyértelmű előnyöket hoz: a 0–100-as sprint három tizedet javult, így a Rapide S álló helyzetből 4,9 szekundum alatt képes elérni a 100 km/h-t, miközben a végsebesség 306 km/h-ra növekszik. Ahogy azt a mai fejlesztéseknél megszokhattuk, a teljesítmény és a fogyasztás között ellentétes kapcsolatot fedezhetünk fel: a 17 százalékkal nagyobb izmok ellenére hét százalékkal mérséklődött a Rapide S étvágya. A hatfokozatú automataváltó ügyesebb hangolása révén a gyári adatok szerint 13,9 l/100 km-es vegyes fogyasztásra számíthatunk.
Ha már hangolás: bizony a sportosság sem szenved csorbát, sőt, a fejlesztések középpontjában éppen ennek fokozása állt. Ez érthető is, hiszen a Rapide igazi ütőkártyája mindig is az volt, hogy a konkurensekkel ellentétben ő továbbra is egy az egyben kétajtós testvérei menetdinamikáját és vezethetőségét nyújtotta, csak éppen az élményt négy fő számára is elérhetővé tette.
A 19 mm-rel alacsonyabban elhelyezett motor az alacsonyabb súlypontról gondoskodik, az immár negyedik generációjába lépő adaptív lengéscsillapítási rendszer pedig élénkebb reakciókat tesz lehetővé a kényelem csökkentése nélkül. A végeredmény a gyári nyilatkozatok szerint sokkal élénkebb befordulási hajlam lett – pedig ezen a téren eddig sem állt éppen kellemetlen társ hírében az Aston Martin négyajtós kupéja. Apró adalék, hogy az eltérő orrkiképzés miatt kimagasló szinten áll a típus gyalogosvédelme.
Változatlan hangulat, kellemesebb hangaláfestéssel |
Egy ilyen kaliberű modellnél a belső kialakítása is rendkívüli fontossággal bír. A frissítés ide csak apróbb módosításokkal koncentrál: új betéteket és színeket kérhetünk a kézzel készült, üvegbe ágyazott gombokat is tartalmazó beltérbe. A szem kényeztetésére eddig sem lehetett panasz, ám a tulajdonosi visszajelzéseknek megfelelően a fület ért „sértéseket” is csitították: a Rapide S szigetelését úgy hangolták át, hogy sokkal kellemesebb frekvenciájú zajok jussanak el a bent ülőkhöz. Ennek hatására változatlan hangszínen lehet élvezni a V12-es szólamait, miközben mégis kellemesebbnek, kevésbé fárasztónak érezzük majd az atmoszférát.
A Rapide S az Aston Martin világszerte létező 146 kereskedésében már februártól megrendelhető, a nagyközönség előtt viszont csak a Genfi Autószalonon, márciusban debütál. Az első példányok egy hónapra rá érkeznek meg leendő tulajdonosaikhoz, akiknek legkevesebb mintegy 55millió forintot kell érte az asztalra tenniük.
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot