Hírek
2011. Augusztus 27. 07:25, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress
Hétvégén sem lehet az interneten vonatjegyet vásárolni
A MÁV-START internetes jegyértékesítési rendszere technikai okok miatt előreláthatóan a hétvégén sem lesz elérhető.
Ezért a www.mav-start.hu weboldalon keresztül megvásárolt jegyeket kiadó automaták az ország egész területén továbbra sem üzemelnek-közölte a MÁV.
Az informatikai rendszereket gyártó cég szakemberei jelenleg is folyamatosan dolgoznak a hiba elhárításán és mindent megtesznek annak érdekében, hogy lehetőleg minél előbb az utasok rendelkezésére álljon a teljes e-ticket rendszer. A fővárosi pályaudvarokon és Kelenföldön a MÁV-START Zrt. több jegypénztárt nyitott ki és mozgó jegyárusok fogadják az utasokat a sorban állási idő csökkentése érdekében.
Az internetes jegyvásárlási rendszer leállása miatt a hétvégi utazásokhoz jelenleg nincs lehetőség megváltani az interneten a menetjegyeket, így várhatóan hosszabb lesz a pénztárak előtti sorban állási idő Budapesten a Keleti, a Déli és a Nyugati pályaudvarokon valamint Kelenföldön is. A MÁV-START Zrt. figyeli az utasforgalom alakulását, és - a lehetőségei szerint - több pénztár kinyitásával vagy mozgó jegyárusokkal intézkedik a várakozási idő csökkentése érdekében. Javasolja a vasúttársaság az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti menetjegyirodát (V. ker. József Attila u. 16), amely a mai napon 18:00-ig tart nyitva, illetve a többi, pénztárral rendelkező budapesti vasútállomást is, amelyek listája a MÁV-START Zrt. honlapján (www.mav-start.hu) megtalálható.
Az E-Ticket rendszer leállását, az azt kiszolgáló tárolórendszer meghibásodása okozta, amely kezeli egy, illetve kettő lemez meghibásodását a tartalék lemezek bevonásával. Jelen esetben szerdán – viszonylag egymáshoz közeli időben – három lemez hibásodott meg. Így a RAID-technológia nem tudta pótolni a kiesett lemezeket és az E-Ticket-et kiszolgáló lemeztömb leállt.
A hiba észlelését követő bejelentés után a szállító cég azonnal megkezdte a helyszínen a munkát, azonban a meghibásodott diszkek cseréje sem vezetett eredményre, mert szoftverhiba miatt nem lehetett üzembe helyezni az új lemezeket. A karbantartó cég felvette amerikai partnerével a kapcsolatot a szoftverhiba elhárítása érdekében. A MÁV Informatika Zrt. felkérte a gyártó hazai képviseletét, hogy vizsgálja ki és oldja meg a hardver és szoftverhibáját. Jelenleg a gyártó németországi központjában elemzik és keresik a hiba megoldását. Amíg a hardver- és a szoftverhiba kijavításra nem kerül sor, és az új lemezek nem állnak rendelkezésre, addig nem lehet visszaállítani az E-Ticket szolgáltatást, illetve nem lehet felelősen megbecsülni annak újraindulási idejét.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot