Hírek
2011. Szeptember 23. 07:25, péntek |
Belföld
Forrás: OrientPress
Elindult a BuBi!
Új közlekedési módot honosít meg a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban.
Az Európában már sikeres közbringa-rendszerek mintájára 2013-tól Budapest számos pontján ülhetnek közkerékpárra a közlekedők, hiszen elindul a Budapest Bicikli, azaz a BuBi. A rendszer kiépítéséhez szükséges 900 millió forint európai uniós támogatásról szóló szerződést Völner Pál, György István és Vitézy Dávid írták alá az Autómentes Napon, a forgalom elől lezárt Alkotmány utcában.
Hamarosan új közlekedési eszközzel bővülhet a budapesti környezetbarát közlekedési szolgáltatások kínálata. 2013-tól bárki elvehet a belvárosi önkiszolgáló gyűjtőállomásokról egy közbringát a városon belüli utazásokhoz. A Budapest Bicikli, azaz a BuBi első ütemében 74 állomásról több mint 1000 kerékpárt kölcsönözhetünk majd. Budán 15, Pesten 58 és a Margitszigeten egy állomást telepít a Budapesti Közlekedési Központ, de a rendszer bővítésére is készülnek a tervek, hiszen jelentős sikerre számítunk. A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek a gyűjtőállomások, a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa a Dózsa György útnál, a Városliget vonalában lesz.
A speciális alkatrészekből összeszerelt közbringát regisztrált és alkalmi BuBi használók a nap 24 órájában, a hét minden napján, egész évben igénybe vehetik a közlekedési szabályok betartásával. A cél az, hogy a kerékpárok csak az utazás idejére legyenek használatban, és minél többen használják ugyanazt a bringát egy nap. A kerékpárok használata az első 30 percben ingyenes lesz. A BuBi kerékpárok használata a néhány perces utazásoktól egészen a több órás használatig terjedhet.
A BuBi célja kettős: olyan közlekedők számára biztosítja a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik nem tudják valamilyen okból saját biciklijüket használni – például azért, mert vonattal járnak be Budapestre, hegyen laknak, a nap valamely szakában kénytelenek más közlekedési módot használni (tömegközlekedni vagy autózni), esetleg nincs még saját biciklijük. A BuBi hatása azonban áttételes is lesz reményeink szerint: népszerűsíti majd a városi kerékpározást, ezzel növelve a legkörnyezetbarátabb közlekedési mód részarányát Budapesten. A fejlesztéssel egyidejűleg a Belváros kerékpárosbarát fejlesztésére is sor kerül, ennek keretében a BuBi hatásterületén az útvonalak és csomópontok forgalmi rendjét átfogóan felülvizsgáljuk és kerékpározhatóvá tesszük.
A „Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer kialakítása” c. projekt európai uniós támogatása 900 millió forint, melyet az Európai Regionális Fejlesztési Alap biztosít az Új Széchenyi Terv keretében, az önrészt a Fővárosi Önkormányzat biztosítja a BKK számára.
A BuBi rendszer megvalósításához szükséges európai uniós támogatásról szóló szerződést a szeptember 22-i Autómentes Napon, a városi kerékpározás ünnepe, a Critical Mass előtt Dr. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális ügyekért felelős államtitkára; Dr. György István, városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója látta el kézjegyével.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 15. 08:03, péntek | Belföld
Továbbra is kínlódik az építőipar
Az idén szeptemberben az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 8,2 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2024. November 15. 08:01, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: minden szinten folyamatos a magyar-szlovák párbeszéd az államnyelvtörvény ügyében
Minden szinten folyamatos a párbeszéd a magyar és a szlovákiai kormány között az államnyelvtörvény ügyében, a pozsonyi vezetés tagjai azonban világossá tették, hogy nem kívánják korlátozni a kisebbségi nyelvhasználatot