Városlista
2024. november 16, szombat - Ödön

Hírek

2012. December 05. 10:47, szerda | Sport
Forrás: InfoVáros | - Hajósi Miklós -

A rallye legyen mindenkié!

A rallye legyen mindenkié!

Kimondhatjuk, hogy szinte soha sem volt ilyen erős – és egyben ilyen gyenge a Magyar Rallye egyszerre.

A világ élvonalába tartozó autók és pilóták csatáznak az ORB – ben, másodpercnyi különbséggel. De kevesen vannak, és ez negatívan befolyásolja a néző számot, a versenyek eladhatóságát, sőt már létüket is.

Virágkorukat érik az „Amatőr” versenyek, rengeteg nézővel, tehetséges és népszerű pilótákkal, a régi rallye feelinget idéző hangulattal.

Szinte az egész ország területén ismerik a „RALLYE” szót, sokunknak életformája, életének, mindennapjainak meghatározó eleme a Rallysport. Mégis, külön pályán megyünk, külön utakon járunk, és ha nem fogunk össze a szűkülő lehetőségek (gazdasági, pályák, környezetvédelem) miatt a mamutok sorsára fogunk jutni.

De nem kell ennek így lennie. Ha a mai rallye minden résztvevője hozzá teszi amit tud, újra virágozhat szeretett sportunk. Saját erőből, nem csodára várva, vagy agresszív tiltások-szabályzások bevezetésével.

Ennek a vezérlő elvnek mentén szeretnénk bemutatni egy új irányt, mely a Rallyesport minden résztvevőjének egyedi igényeit figyelembe véve, és valódi érdekképviselete mellett kívánja a hazai autósport társadalmat össze fogni és életben tartani, mert csak együtt, közös erőből élhetjük túl a gazdasági és társadalmi válság hatásait.

A Rallye szakág vezetésére egy új Szakágvezető jelöltet és Bizottságot állítottunk össze, melynek jelenlegi tagjai képviselik és ismerik a rallye élet minden szintjét, és egységben, ki – ki a maga „szakterületének” önállósága mellett a közös célt szolgálja.

Szakágvezető jelölt: Érdi Tibor

RSB tagok:

-Historic képviselő: Barna György

-ORB képviselő: a versenyzők jelölése alapján

-R2 képviselő: a versenyzők jelölése alapján

-RTE képviselő: Buna Zoltán

-RallySprint képviselő: Fodor Krisztián

-Biztonsági kérdések – rendőrségi kapcsolatok: Buda Gábor Rendőr Alezredes

-Rendezők képviselője: Füredi András

-további tagok később kerülnek felkérésre

A szakágvezetésbe - szavazati jog nélkül - külsős tagokat is be kívánunk vonni, akik a következő szakterületeken tevékenykednek:

-műszaki kérdések

-reklám-marketing

-sajtó kapcsolatok

-környezetvédelem

-pályázati lehetőségek

A 2013 – as év tervezhetőségéhez, és a versenyzői – rendezői költségek lefaragásához leg szükségesebb módosításokat kívánjuk bevezetni:

- Az ORB versenyek távjának csökkentése 120/140 km közé.

- Az egyes gyorsasági szakaszokon talajminőségtől és teherbírástól függően maximáltáthaladások száma aszfalt esetében irányonként 4, murván 3.

-A jelenlegi csoportbeosztások megtartása mellett az S és P csoportos autók a mezőny részeként „erősorrendjük” (az első verseny után elért eredményeik), másnap pedig az adott versenyen elért részeredményük szerint rajtolhatnak. Eredményük bele számít az abszolút értékelésbe is.

-Külön kiírásra kerül az S1600 kupa, valamint megfelelő nevezői létszám szerint egyéb kupák is (régi A/7 stb.)

R2: az R2 versenyzői az ORB kategóriák után vesznek részt a versenyeken. A versenyek távja 70 km minimumra tervezendő. Kiírásra kerül a Lada kupa mellett a BMW kupa is.

Versenyek:

ORB

A versenyek maximum 2+1 napban kell, hogy bonyolódjanak, pályabejárástól a verseny végéig.

A verseny naptár összeállításánál figyelembe kívánjuk venni a környező országok verseny időpontjait is.

A versenynaptárban a jelenlegi rendezők mellett célunk új rendezők, és tradicionális verseny helyszínek – régiók (Salgótarján, Miskolc, Komárom-Esztergom Megye) bevonása,

valamint szükség esetén külföldi verseny rendezése viszonossági elv alapján.

A versenyek finanszírozhatósága, nézőszám növelése:

Minden ORB/R2 versenyeknek szüksége van nagyobb indulói és nézői létszámra, ezért támogatjuk a közös rendezvényeket.

A bajnokságok, sorozatok szervezőivel kötött központi megállapodások alapján biztosítani kívánjuk az RTE/RallySprint versenyek önállóságának megtartása mellett részvételüket bizonyos számú versenyen az ORB/R2 mellett, figyelembe véve a speciális igényeket és prioritás hangsúlyozása helyett a mellérendeltség és összetartozás elvét vallva.

Aktívan részt kívánunk venni a pályázati rendszerben, sport, turisztika és egyéb területeken.

RallySprint

A RallySprint versenyek számának csökkentése céljából az eddig bizonyított, és magas szinten rendezők részére biztosítunk 4+2 versenyrendezési lehetőséget oly módon, hogy 4

„saját” rendezvény mellett 2 verseny erejéig KÖTELEZŐ közösen rendezni vagy másik Sprint rendezvénnyel vagy ORB vagy RTE rendezvénnyel. Ennek a rendszernek és a versenynaptáraknak az összehangolását a szervezőkkel történő megállapodás alapján központilag kívánjuk megszervezni.

Célunk egyforma szabályozás kidolgozása technikai és biztonági kérdésekben, valamint ezeknek ellenőrzési mechanizmusának fejlesztése.

Az általunk leírt program célja nem a kirekesztés és a további csatározás, hanem iránymutatókíván lenni további összefogás ösztönzésére.

- Érdi Tibor -

Címkék: Rallyverseny

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 14. 07:44, csütörtök | Sport

Nemzetek Ligája - Ki-ki meccset játszunk a hollandokkal

Hat negyeddöntős hely kiadó a labdarúgó Nemzetek Ligájában a csütörtöktől szombatig tartó ötödik forduló előtt.

2024. November 13. 13:56, szerda | Sport

Harmadik hely az Évzáró Zemplén ralin

2024 utolsó ORC futamát rendezték Szerencs központtal, ahol ismét Pásztor Tomi diktálta Kronome Ákosnak az itinert.

2024. November 13. 13:51, szerda | Sport

Dunántúli Technikai Sport kupasorozat, a DTS Cup 2024 rövid összefoglalója

Az idei év a 2024-es év, egyben a második szezon a DTS Cup történetében.

2024. November 13. 08:03, szerda | Sport

Holland-magyar - Nagy Zsolt: úgy kell kimennünk Hollandiába, hogy képesek vagyunk nyerni

Nagy Zsolt, a magyar labdarúgó-válogatott és a Puskás Akadémia szélsője szerint a nemzeti csapatnak úgy kell kiutaznia a hollandok elleni, szombati Nemzetek Ligája-mérkőzésre, hogy elhiggye, képes győzni Amszterdamban is.